مدیرعامل فولاد بافت: فاز ۲ فولاد بافت با جدیت در حال اجراست/ امسال ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید می‌کنیم

مدیرعامل شرکت احیا استیل فولاد بافت اعلام کرد: فاز ۲ فولاد بافت مطابق با اهداف برنامه پیش‌بینی شده با جدیت در حال اجراست و پیش‌بینی می‌شود میزان پیشرفت فیزیکی آن تا پایان امسال به ۵۲ درصد برسد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عطارد گودرزی گفت: واحد احیاء ۲ شرکت احیا استیل فولاد بافت طبق برنامه زمانبندی قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری برسد.
وی اظهار کرد: شرکت احیاء استیل فولاد بافت اکنون بهره‌برداری از خط تولید آهن اسفنجی با ظرفیت ۸۰۰ هزار تن را در حال اجرا دارد به گونه‌ای که از ابتدای سال تا ۲۴خرداد، میزان تولید برابر با ۱۹۵ هزار و ۳۸۲ تن آهن اسفنجی بود که درمقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۰ هزار تن رشد داشت.
گودرزی افزود: برنامه‌ریزی تولید بر اساس ۱۰۴ درصد ظرفیت اسمی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون این برنامه بطور کامل محقق شده است. با برنامه ریزی مدون برای تامین قطعات یدکی و مصرفی و همچنین با تلاش همکاران در شرکت، برنامه تولید در کل سال محقق خواهد شد.
وی درباره مهم‌ترین برنامه‌های شرکت گفت: این مجموعه با هدف تحقق شعار “تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها” در سال ۴۰۰ ، تولید حداکثری واحد احیاء معادل با ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی مرغوب و با کیفیت را در راس برنامه‌های خود قرار داده است.
وی افزود: همچنین در بخش فازهای توسعه، احداث خط احیاء ۲ در بهمن ماه سال گذشته در قالب قرارداد “مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت” (EPC) آغاز و عملیات احداث آن با جدیت در حال اجراست. براساس برنامه مصوب تا پایان سال ۱۴۰۰، پیشرفت پروژه در حدود ۵۲ درصد برنامه ریزی شده است. تا پایان خرداد ماه، پیشرفت فیزیکی پروژه ۲ درصد بیشتر از هدف برنامه‌ بوده است .
گودرزی ادامه داد: همچنین احداث کارخانه گندله‌سازی نیز در قالب قرارداد EPC مصوب شده و با حمایت سهامداران درخصوص تامین منابع مالی، همزمان با انجام عملیات مهندسی پایه و تجهیز کارگاه، از ابتدای تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد .
مدیرعامل فولاد بافت در خصوص نامگذاری سال به نام “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها”
گفت: در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها درنظر است استراتژی‌ها و راهبردهایی را که در مجموعه داریم، کاملا بازنگری کنیم و سازگاری و هم راستایی با شعار سال ۱۴۰۰ را داشته باشیم. در مرحله اول تحقق حداکثری تولید و با کیفیت و همچنین پشتیبانی از تامین کنندگان داخلی، کارکنان و جامعه را در برنامه کاری خود قرار داده ایم.
گودرزی توضیح داد: در بخش فازهای توسعه، احداث خط احیاء ۲ در بهمن ماه سال گذشته در قالب قرارداد EPC آغاز و عملیات احداث آن با جدیت در حال اجراست. براساس برنامه مصوب تا پایان سال جاری، پیشرفت پروژه فاز۲ تولید آهن اسفنجی در حدود ۵۲ درصد برنامه ریزی شده که تا پایان خرداد ماه، پیشرفت فیزیکی ۱۴.۵ درصد است.
وی گفت: همچنین احداث کارخانه گندله‌سازی نیز در قالب قرارداد “مهندسی، تامین تجهیزات و ساخت” (EPC ) مصوب شده و با حمایت سهامداران درخصوص تامین منابع مالی، همزمان با انجام عملیات مهندسی پایه و تجهیز کارگاه از اوایل تیرماه سال جاری اجرایی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه فاز احیاء ۲ مشابه و هم‌ظرفیت فاز اول است، افزود: برخی موارد ناسازگار که در فاز نخست وجود داشت، با مشاوران مهندسی فاز ۲ مطرح شد تا با بهره‌گیری از تجارب پروژه فاز نخست، خط تولید جدید با پایداری بیشتر و عملکرد بهتر اجرا شود.
گودرزی درباره اشتغالزایی نیز گفت: میزان اشتغال در فاز اول به طور مستقیم ۲۵۰ نفر و غیرمستقیم ۱۲۰۰ نفر بود که این میزان در پروژه‌های توسعه افزایش خواهد یافت به گونه ای که در پروژه احیاء ۲ حدود ۵۰ درصد افزایش و در پروژه گندله‌سازی حدود ۲ برابر تعداد فعلی خواهد بود.
وی افزود: درخصوص فاز دوم آهن اسفنجی با توجه به توانمندی و تخصص مهندسان و متخصصان داخلی، راه اندازی این پروژه توسط مشاور و پیمانکار و تیم مهندسی کاملاً ایرانی در حال انجام است ضمن اینکه ۸۵ درصد از قطعات و تجهیزات مورد نیاز از داخل تامین خواهد شد. بخش گندله‌سازی نیز با بهره گیری از مهندسان ایرانی احداث و راه اندازی می‌شود که بین ۷۵ تا ۸۰ درصد قطعات و تجهیزات آن از داخل کشور تامین خواهد شد.