خطیبی در جریان بازدید خاوازی از کارخانه جمیل کرک بافت مطرح کرد: ۸۰ درصد کرک تولیدی ایران در استان کرمان تولید می شود

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ومعادن ماهان گفت: کرک ایران پس از چین و مغولستان، رتبه سوم جهان را دارد و ۸۰ درصد کرک تولیدی ایران در استان کرمان تولید می شود.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، صادق جاهدخطیبی در جریان بازدید وزیر جهاد کشاورزی از کارخانه جمیل کرک بافت اظهار کرد: این کارخانه دارای بهترین خطوط شستشوی پشم وکرک در کشور است؛ به گونه ای که درحال حاضر پشم های ارسالی ازکرمانشاه، همدان، آذربایجان شرقی وغربی و دیگر نقاط کشور در این کارخانه سورت و شسشتو می شود.



وی ادامه داد: میزان تولید کرک کشور بین ۸۰۰ تا یک هزار تن تخمین زده می شود که متاسفانه بدلیل نبود نظارت دستگاه های ذیربط، این کرک ها بدون شستشو و ضدعفونی از استان کرمان و همچنین کشورخارج شده و به کشورهای همجوارقاچاق می شود.
خطیبی گفت: از وزیر جهاد کشاورزی انتظار این است که دستور دهند مراجع ذیربط کنترل های خود را جدی تر بگیرند تا شاهد افت کیفیت کرک ایران دربازارهای جهانی نباشیم.
وی افزود: نبود صنایع تکمیلی، صنعت کرک را با چالش مواجه کرده وهمین عامل باعث شده تمام کرک کشور به صورت خام و حتی بدون موکشی شده از ایران خارج شود؛ این در حالی است که اگر صنایع تکمیلی ایجاد شود، کرک ایران ارزش افزوده بسیاربالایی برای کشوربه همراه خواهد داشت.
کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در راس یک هیات کارشناسی از بخش های مختلف کارخانه جمیل کرک بافت شامل واحدهای شستشوی پشم، سورت، بسته بندی پشم و کرک دیدن کرد.
وی با ابراز خرسندی از وجود چنین واحد تولیدی و بسته بندی در منطقه و مرکز ایران، گفت: موارد مطرح شده را به طور جدی در وزارت جهادکشاورزی پیگیری خواهیم کرد.
کارخانه جمیل کرک بافت از مجموعه های گروه مالی گردشگری است.