نخستین تصفیه خانه صنعتی کشور با روش DAF در شرکت احیا استیل بافت افتتاح شد

نخستین تصفیه خانه صنعتی کشور با روش DAF با سرمایه گذاری ۳۰میلیارد تومان همزمان با روز هوای پاک، در شرکت احیا استیل بافت کرمان افتتاح و به بهرداری رسید.
شناورسازی با هوای محلول (Dissolved Air Flotation ,DAF) به عنوان یک روش جداسازی ذرات در اواخر قرن بیستم شناخته شد.
به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، این تصفیه خانه در راستای الزام رعایت استانداردهای زیست محیطی شرکت احیاء استیل بافت احداث شده است .
این تصفیه خانه در زمینی به مساحت ۱۶۰۰مترمربع با ظرفیت ورودی ۲۴۰۰مترمکعب درشبانه روز احداث شده است که ضمن جلوگیری ازآلودگی زیست محیطی، میزان برداشت ازمنابع آب به مقدار۲۴۰۰مترمکعب کاهش خواهد یافت.
بر اساس این گزارش، شرکت احیا استیل بافت در راستای ملاحظات زیست محیطی، اقدامات قابل توجه دیگری ازجمله نصب سیستم پایش آنلاین، احداث تصفیه خانه بهداشتی به ظرفیت ۶۰ مترمکعب در روز، گسترش فضای سبزمجتمع به میزان ۴۹هکتار و غرس ۲۹هزار درخت و همچنین تغیر شیوه آبیاری ازغرقابی به قطره‌ای را انجام داده است.
شرکت احیا استیل بافت برای انجام پروژه های یاد شده، بالغ بر۱۰۰میلیارد تومان هزینه کرده است.
درمراسم افتتاح تصفیه خانه مذکور، چند تن از مقام‌های کشوری، استانی و محلی از جمله ولدخانی مدیرHSEE ایمیدرو، نعیمی مدیرHSEE شرکت ملی فولاد ایران، شاکری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان، نظری معاون محیط زیست استان کرمان و مدیران و کارشناسان شرکت احیا استیل بافت حضور داشتند.
کارخانه احیا استیل فولاد بافت، بزرگترین و تنها مجتمع صنعتی بزرگ منطقه در سطح سه شهرستان بافت، رابر و ارزوئیه است که در سال ۱۳۹۸ افتتاح و به بهره برداری رسیده است.