مجمع عمومی سالیانه مجتمع فولاد صنعت بناب برای سال مالی منتهی به ۹۷ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی مجتمع فولاد صنعت بناب،‌ مجمع عمومی سالیانه برای سال مالی منتهی به سال ۹۷ این مجتمع با حضور رییس هلدینگ گروه مالی گردشگری، اعضاء هیئت مدیره، مدیرعامل، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و با حضور صد در صدی سهامداران، چهارشنبه ۱۲ تیرماه برگزار شد.
عباس ابراهیمی رئیس هیئت مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب و رئیس مجمع در ابتدای جلسه گفت:‌ در چند سال اخیر برای اولین بار است که مجمع عمومی سالیانه این مجتمع طبق قانون تجارت به موقع برگزار می شود.
سید ابوتراب فاضل مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره مجتمع در جمع سهامدران گفت: علیرغم مشکلات اقتصادی، فراز و فرود های بازار فولاد و مشکلات حاصل از آن که دامنگیر تولید کنندگان شده بود، با حمایت های ویژه و همه جانبه دکتر جهانگیری رئیس محترم گروه مالی گردشگری و با انجام اصلاحات ساختاری در حوزه مالی و بهره برداری اقدامات مثمر ثمری انجام شد که ازآن جمله شروع فعالیت مجدد واحد ذوب قوس این کارخانه بعد از یکسال توقف بودیم. همچنین افزایش بازدهی کوره‌های ذوب القائی این مجتمع نسبت به چند سال اخیر چشمگیر بوده و رکورد تولید را ارتقاء داده است و با اضافه شدن کوره جدید و ست پنجم القائی حدود ۱۳۰ هزار تن به ظرفیت ذوب القائی افزوده می شود.
وی افزود: درسال ۹۷ واحد فنی مجتمع ۳۷ پروژه زیرسقفی اجرا کرده است از آن جمله طراحی، ساخت و نصب کوره ۵ ذوب القائی است که در چند روز آینده شروع به کار می کند. همچنین یکی از بهترین خطوط نورد این مجتمع ۱۸ استند است که اواخر پائیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.
مدیرعامل فولاد صنعت بناب از دستیابی به سود و کاهش زیان عملیاتی خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته شرکت متحمل زیان عملیاتی زیادی شده بود که در سال ۹۷ با دستیابی به سود از میزان زیان عملیاتی کاسته و حرکت به سمت سود دهی انجام شد.
فاضل در خصوص حوزه بازرگانی نیز بیان نمود: اصلاح فرآیندهای خرید و حذف واسطه‌ها از مواردی بود که منجر به کاهش هزینه تمام شده و بهره مندی از مواد مصرفی با کیفیت شده است و ارائه محصول در بورس کالا از اقدامات اساسی بوده است که خرید و فروش های این شرکت در چند روز آتی از این طریق انجام خواهد شد.
وی افزود اگرچه سهم صادرات این شرکت در سال ۹۷ پائین بوده ولی صادرات محصولات فولادی این شرکت در سال ۹۸ در حال انجام است و پیش بینی می شود میزان صادرات در سال جاری بالای ۲۰۰ هزار تن باشد.
سید ابو تراب فاضل در پایان به برنامه های سال ۹۸ همچون راه اندازی خط نورد ۱۸ استند، کلنگ زنی احداث کوره ۵۰ تنی قوس، تکمیل و بهره برداری خط۱ نورد آلیاژی، اصلاحات در الکتریکال و جایگزینی ترانس‌های تولید داخل به جای مشابه خارجی، اقدام به بررسی و ارائه طرح تکمیل پروژه یک میلیون تنی گسترش شهریار اشاره کرد.
شایان ذکر است که در این نشست، گزارش فعالیت هیات مدیره و صورتهای مالی تلفیقی شرکت منتهی به تاریخ ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ و صورتهای سود و زیان و جریان وجوه نقد برای سال مالی منتهی به تاریخ مذکور به تصویب مجمع رسید و در ادامه هیات رئیسه پاسخگوی سوالات مطرح شده بودند.