مسئولیت اجتماعی
کارنامه مسئولیت اجتماعی ما
گزارش مسئولیت‌های اجتماعی

گروه مالی گردشگری با آگاهی و پذیرش وظایف خود نسبت به جامعه، در انجام فعالیت‌های مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی نگاهی آینده‌نگر و موثر مبتنی بر مردم‌­داری و اعتماد و با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی، تاثیر مثبت بر محیط زیست، سلامت خانواده، تولید و اشتغال و … دارد.

این گروه، با استراتژی و توانایی خود که همان توسعه پایدار، ثبات در ارائه خدمات و محصولات، توانایی بازارسازی، برنامه‌ریزی استراتژیک، انسجام و یکپارچگی در لایه مدیریت ارشد و استحکام و پشتوانه مالی پایدار است، همین طور با بهره‌گیری از اندیشه‌های بنیانگذار گروه مالی گردشگری، اشتغال و کارآفرینی مستمر را مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی خود می‌داند.

گزارش مسئولیت‌های اجتماعی

گروه مالی گردشگری با الهام از راهبردها و اندیشه‌‌های بنیانگذار خود، دکتر مهدی جهانگیری، خود را متعهد می‌داند با حمایت همه­‌جانبه از کارآفرینی و فرهنگ‌سازی این زنجیره، زمینه رشد و ترویج فرهنگ کارآفرینی و اشتغالزایی را فراهم آورد و عملکرد و کارنامه قابل توجه در تنوع مجموعه‌های وابسته به گروه مالی نیز شاهدی بر این مدعاست.

اواخر دهه ۱۳۸۰ این گروه کمتر از ۲۰ نفر نیرو داشت. اوایل دهه ۹۰ تعداد اعضای گروه به ۵۰۰ نفر رسید. سال ۹۴ حدود ۳۰۰۰ نفر در شرکت‌ها و هلدینگ‌های مختلف گروه مالی گردشگری اشتغال داشتند. در سال ۹۸ حدود ۳۷۰۰ سرمایه انسانی به گروه مالی پیوستند و تعداد اعضا در پایان سال به بیش از ۱۰۰۰۰ رسید. در این بازه به دلیل پاندمی کرونا نقطه سختی در جذب نیروی انسانی در گروه مالی گردشگری بود و این گروه به سختی توانست بدون تعدیل و با هدف کمک به اقتصاد خانوار، وضعیت را حفظ کند. در ابتدای سال ۱۴۰۱ با فایق آمدن بر تاثیر جهانی کرونا در کوچک‌سازی حجم اقتصادی داخلی و خارجی و بهره‌گیری از خرد جمعی و فناوری‌های روزآمد، برنامه‌های توسعه کسب و کار و افزایش صنایع زیرمجموعه را سرلوحه خود قرار داد و هدف گذاری برای رشد و جبران را به­عنوان رسالت خود انتخاب نمود و ظرفیت توسعه را تا ۵۰ درصد و رسیدن به خانواده ۵۰۰۰۰ نفری را نشانه ­گیری نمود.

به منظور ایفای نقش در توسعه خود اشتغالی و کمک به بازار پولی و مالی کشور، با برنامه‌ریزی صورت گرفته در حال حاضر ۴ شرکت این مجموعه به نام‌های بانک گردشگری(وگردش)، گردشگری سمگا(سمگا)، نگین(گنگین) و لقمان(ولقمان) در بازار فرابورس دارای عرضه فعال و تبادل بین فعالین این بازار می­باشد که با برنامه‌ریزی صورت گرفته این تعداد شرکت در حال افزایش خواهد بود.

فعالیت ها

بنیاد نیکوکاری یاس

بنیاد نیکوکاری یاس بنیاد نیکوکاری یاس وابسته به گروه مالی گردشگری از ۶ ماه سال ۹۳ با هدف نیکوکاری و انجام امور خیریه و در راستای پاسخگویی به مسئولیت اجتماعی تاسیس شد. این بنیاد اگرچه در زیر مجموعه عناوین نیکوکاری و انجام امور خیریه سعی در انجام امور خیر بسیاری داشته و دارد اما اصلی‌ترین حوزه‌های فعالیت آن را موارد زیر تشکیل می‌دهد: ایتام، جهیزیه و ازدواج، نیازهای معیشتی، عمران و توسعه، مناطق کم برخوردار و کمک هزینه درمان و ساخت مدرسه و مراکز درمانی و کاهش آلام و مشکلات در حد توان و ظرفیت‌های موجود.
حمایت از کسب و کار
حمایت از کسب و کار گروه مالی گردشگری به عنوان یکی از تاثیرگذارترین مجموعه‌های اقتصادی بخش خصوصی ایران و باور به تفکر و توانمندی جوانان این سرزمین برای رویش ایده‌های منحصربفرد و آفرینش پیشران‌های اقتصادی خرد و کلان در راستای تحقق بالندگی ملی، طرح مستمر حمایت از کسب و کارهای نوآور را در فرآیند اجرا دارد.
گروه مالی گردشگری در رسانه‌ها

رئیس گروه مالی گردشگری در جمع مدیران ارشد ارتباط گستر

افتتاح کاروانسرای وکیل

گروه مالی گردشگری مسئولیت اجتماعی